Brand.com ujawnia najważniejsze czynniki SEO 2013


Brand.com wziął pod analizę czynniki wpływające na ranking w wyszukiwarce Google, opierając się na danych zebranych przez Moz i przedstawił 5 istotnych spostrzeżeń dla SEO w roku 2013.

Znaczenie linków rośnie, a słowa kluczowe w domenie tracą wartość

SEO 2013Moz: Page Authority bazuje na linkach. Porównująć domeny exact match oraz partial match widać, że Google cały czas koryguje ich widoczność w rankingu wyszukiwarki. Google będzie dostosowywać swoje wytyczne, aby usunąć z rankingów exact match domains niskiej jakości.

Brand.com: Rola, jaką odgrywają słowa kluczowe w adresach URL i domenach, zmniejszyła się znacząco w porównaniu do danych z 2012 roku. Takie słowa kluczowe szybko tracą znaczenie. Mocna optymalizacja na słowa kluczowe przestała być kluczowa, jeśli chodzi o ranking.

Liczba backlinków pozostaje czynnikiem krytycznym i jednym z najlepszych wskaźników rankingu zgłaszanych przez Moz. Upraszczając, strony z dużą liczbą backlinków rankują wyżej w wyszukiwarce. Ale mimo wszystko nie górują nad jakością. Jeśli chodzi o backlinki, ich jakość jest coraz bardziej istotnym czynnikiem w zdobywaniu rankingu. Dobry content staje się kluczem.

Marka posiada uprzywilejowaną pozycję

Moz: Anchor text nadal posiada istotną korelację z wyższym rankingiem w wyszukiwarce. Jest ona ważna, mimo aktualizacji Pingwin. Chociaż Google próbuje obniżyć znaczenie zbyt zoptymalizowanych anchor textów, korelacja jest nadal wysoka zarówno dla częściowo dopasowanego anchor textu, jak i dokładnego anchor texu.

Brand.com: Marki i ich domeny nie ulegają takiemu samemu poziomowi kontroli jak inne strony, takie jak osobiste domeny. Google wydaje się uważać, że duża ilość linków na nazwe brandu jest akceptowalna dla stron firmowych. W związku z tym domeny te nie są karane za posiadanie wielu linków z marką w anchor texcie.

Social Signals są bardzo ważne

Social MediaMoz: Sygnały społecznościowe Google +1 i Facebook pozostają ważne. Oba są silnie skorelowane z rankingiem Google. Według analiz Moz sygnały społecznościowe wykazują jedną z najsilniejszych korelacji w SEO. Ponadto Google+ będzie górował nad Facebookiem i Twitterem, przede wszystkim ze względu na „intymny” związek z Google.

Brand.com: Wiemy od lat, że sygnały społecznościowe są niezwykle ważne. Adresy URL, które królują w wyszukiwarce, bardzo często powiązane są z dużą aktywnością w serwisach społecznościowych. Social media rosną w siłę. Treści, które są często dzielone przez użytkowników, mają bardzo silną korelację z wynikami w wyszukiwarce Google. I ta korelacja będzie nadal rosnąć.

Wysokiej jakości treść jest numerem 1

Moz: T czynniki SEO, w tym anchor text i exact domain match, będą niczym w porównaniu z nowymi wytycznymi dotyczącymi oceny witryn. Witryna będzie oceniana przede wszystkim pod kątem wartości dla czytelników, autorstwa treści i sygnałów społecznościowych.

Brand.com: Content is king. Wysoka jakość i wciągająca treść zawsze będzie wyprzedzać konkurencję w rankingu. Wysokiej jakości treści, które angażują użytkowników i wzbudzają zainteresowani, będą wyprzedzać konkurencję. Chwytliwe tytuły i odpowiednie tagi – nie zapomnij o tych prostych elementach. Ale pamiętaj też, że w treści czytelnik musi znaleźć to, czego szuka.

Algorytm wyszukiwarki próbuje określić, które miejsca dostarczają przydatne, trafne treści. Promowane będą treści świeże, znaczące i wysokiej jakości. Ale też przede wszystkim – oryginalne.

Promuj swoje treści w social media. Sygnały społecznościowe pozostają istotnym czynnikiem w rankingu. Zachęcaj użytkowników do interakcji i angażowania się w mediach społecznościowych.

Nie zapominaj o standardach On-Site

Moz: Nadal występuje bardzo wysoka korelacja pomiędzy podstawowymi czynnikami SEO, takimi jak tytuł witryny, nagłówki H1 oraz opis meta description. Słowa kluczowe w tych elementach pomagają osiągać wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki.

Brand.com: Gdy weźmiemy pod uwagę nasycenie słów kluczowych, należy starannie rozważyć, czy witryna jest optymalna pod kątem treści. Podstawowe wymagania optymalizacji muszą być spełnione, ale należy pamiętać, że wykorzystanie słów kluczowych nie będzie zapewniać silnej pozycję. Strony internetowe, które nie spełniają wytycznych jakości, spadną w rankingach. Powiązanie treści ze słowami kluczowymi jest ważne, ale w sposób naturalny.

Czynniki SEO

Podsumowując, ranking czynników SEO w roku 2013 wskazuje na wzmocnienie niektórych elementów (backlinki, brand, sygnały społecznościowe), podczas zaniku innych (słowa kluczowe domeny). Rozwijaj się z duchem czasu poprzez skuteczne łączenie standardów optymalizacji On-Site oraz jakości treści.

Źródło: http://www.brand.com/blog/brand-com-reveals-2013-google-seo-ranking-factors/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s