90 sekund lub mniej: Jak doszło do bałaganu w SEO? I co będzie dalej ;)


Jeśli chodzi o pisanie, mniej znaczy więcej. Czyli krótka historia bałaganu w SEO i przewidywania na przyszłość.

WCZESNE DNI:

1. Wczesne algorytmy wyszukiwania są łatwe do rozgryzienia.

2. Firmy powoli dorastają do SEO, tworząc rynek.

3. Kilka umiejętności jest potrzebnych, aby odnieść sukces w SEO. Oportuniści z małym doświadczeniem w marketingu wchhodza w rynek SEO.

4. Rankingi i ruch to główne wskaźniki SEO. Rankingi stają się synonimem SEO, usługi sprzedawane są na tym założeniu. SEO jest postrzegana jako techniczny aspekt marketingu internetowego – trochę marketingu jest rzeczywiście wdrażanego w SEO.

2002 – 2010: ZŁOTA ERA

5. Algorytm Google ma „dziury”, których nie mogą naprawić w krótkim terminie. Strzały ostrzegawcze są wystrzeliwane przez PR i TOS. Treść powinna być królem, ale rządzą linki. Pojawiają się kary od Google.

6. Linkowanie jest łatwe do „gry”, sukces może być usystematyzowany (i tak jest). Niewielu klientów wie wystarczająco dużo, aby zbadać jakość pracy pozycjonerów.

7. Konkurencyjne SERPy prowadzą do wyścigu, tworząc w całej branży mentalność szybkiego link buildingu. Branża staje się uzależniona od „taktyki”.

2011: GOOGLE WKRACZA NA ŚCIEŻKĘ WOJENNĄ

8. JC Penny i inni ukarani za złe SEO.

9. Panda uderza. Treść nagle ponownie staje się ważnym czynnikiem.

10. Pingwin miażdży schematy linkowania. Branża traci panowanie nad rankingami.

Klienci zaczynają zadawać pytania.

NOWA ERA SEO: MARKETING CONTENT (CM)!

11. Główne kanały branżowe (Moz, Hubspot, etc.) kładą nacisk na CM, próbując przemianować definicję SEO na „inbound marketing”*, aby zmienić postrzeganie SEO.

12. Branża SEO błędnie interpretuje CM jako „nowy link building”, polegający na dobrej treści i działaniach biznesowych dających możliwości linkowania. Większość firm nie odnosi sukcesu, ponieważ…
Niewiele firm SEO ma podłoże marketingowe lub prowadzi biznes jak firmę marketingową.

13. Branża próbuje doprowadzić do automatyzacji CM. Powstają nowe masowe schematy Mass gość post systemy nastąpić. Google wytacza prawdziwą wojnę ze spamem i ogłasza kolejne kary.

14. SEO sprzedawane jako usługa, teraz wymaga statusu partnerstwa i marketingu buy-in**. Publiczne postrzeganie SEO utknęło w 2002, więc większość firm stawia na rozwój i szuka nowych rozwiązań.
Uzależniona od strategii branża uświadamia sobie, e strategia i kreatywność są kluczowe, ale coraz trudniej osiągnąć sukces.

PRZYSZŁOŚĆ?

15. (Not provided) niszczy analitykę mierzalności słów kluczowych. Knowledge Graph zastępuje rankingi. SEO musi znaleźć nowe rozwiązania, mimo że klienci oczekuja raportowania na dotychczasowych zasadach. Tarcia na linii Klient – SEO specjalista.

16. Firmy marketingowe wykorzystują możliwości budowania własnych zespołół SEO. Podstawowe tajniki SEO są łatwiejsze do nauczenia niż umiejętności marketingu i strategii. Nadchodzą czasy buy-in, kreatywności i rozwoju.

17. Kilka źle działających firm SEO zakończy działalność, ponieważ nie będą potrafiły dostosować się do opartej na strategii i rozwoju erze SEO.

18. Firmy odnoszące sukces odchodzą od sprzedaży SEO jako niezależnej usługi i zaczynają wdrażać holistyczne strategie marketingowe online, mocno powiązane z SEO, dla osiągnięcia innych celów marketingowych.

* Inbound Marketing (marketing efektywnościowy) to strategia marketingowa, której sukces opiera się na podejmowaniu takich działań w Internecie, by potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. Idea ta łączy elementy marketingu internetowego w taki sposób, by zaangażować klientów, w działania marketingowe i tym samym zwiększyć ich lojalność wobec marki. Cztery podstawowe filary Inbound Marketingu to: statystyki strony, przywiązanie do marki, konwersja i mierzenie efektywności.
Źródło: http://sprawnymarketing.pl/artykuly/inbound-marketing-strategia-przyszlosci/
** Buy-in – usługi kupowane przez firmy od osób trzecich.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s