4 ex-Googlersów obala mity SEO


20 lat doświadczeń w Google Search Quality. To mnóstwo analizy spamu, badania schematów linkowania, rozwoju profesjonalnych narzędzi, wdrażania polityki prywatności, gry w piłkarzyki i dyskusji z właścicielami stron internetowych, webmasterami i ekspertami marketingu online. To jest to, co czwórka ex-Googlersów kocha robić. Od burzy mózgów i wymiany pomysłami z pasjonatami poprzez opracowywanie strategii internetowych. Wszystko po to, by pomagać sobie nawzajem i zapewnić jeszcze lepsze rozwiązania dla użytkowników.

Fili Wiese, Kaspar Szymański, Jonas Weber i Ariel Lambrecht – czterech byłych pracowników Google Search Quality, odpowiada na pytania dotyczące SEO i obala popularne w tej branży mity.

Mit: Google, jako organizacja, nie lubi ludzi SEO?
Odpowiedź: Nieprawda. W rzeczywistości dobra praca SEO może pomóc Google w poprawie przeglądania i indeksowania stron oraz serwowania zawartości, co jest dobre dla użytkowników wyszukiwarki.

Mit: Strony o wysokim autorytecie mogą śmielej stosować ciemne techniki optymalizacji?
Odpowiedź: Nieprawda. W oparciu o nasze doświadczenie w Google Search Quality każda strona jest tak samo traktowana.

Mit: Czy są różnice w podejściu do walki ze spamem w różnych językach?
Odpowiedź: Wytyczne Google Search Quality mają takie same zastosowanie na wszystkich rynkach językowych. Mimo to, istnieją różne niuanse w zastosowanych technikach spamu w różnych regionach geograficznych i drużyna zwalczająca spam (Webspam Fighting Team) jest zdolna do rozwiązywania tych problemów.

Mit: Google lubi strony, które nieustannie dodają nowe treści?
Odpowiedź: Potencjalnie, ale tylko jeśli są to wysokiej jakości treści. Ilość nowych treści nie jest tak ważna, jak ich jakość.

Mit: Tworzenie wysokiej jakości treści zajmuje zbyt dużo czasu i jest zbyt kosztowna. Dlaczego warto w to inwestować?
Odpowiedź: Tworzenie wysokiej jakości treści może zająć trochę wysiłku. Jednak trzeba myśleć o swojej długoterminowej strategii, a nie krótkookresowym dochodzie. Wysokiej jakości treści są inwestycją w przyszłość. Często może się okazać, że dzielenie się wiedzą na temat konkretnych problemów może być wystarczające, aby stworzyć wysokiej jakości treści. Często główny koszt to usiąść i stworzyć rozwiązanie problemu, którego szukają użytkownicy.

Mit: Wewnętrzne linkowanie anchor textem; ważne czy nie?
Odpowiedź: Tak, wewnętrzne linkowanie jest ważne. Zwłaszcza, że zwiększa użytkownikom możliwości nawigacji po stronie, napędzając cenny ruch. To jest to, co należy optymalizować.

ex-Googlers

Od lewej: Kaspar Szymański, Ariel Lambrecht, Jonas Weber i Fili Wiese.

Mit: Czy reklamy AdSense mogą zaszkodzić rankingom?
Odpowiedź: Przeładowanie witryny treściami komercyjnymi, takimi jak reklamy, może mieć wpływ na widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Niezależnie od rodzaju/systemu reklam.

Mit: Widzę jak inne strony internetowe używają dziwne znaki jak ♥ ♫ ♣ w opisie meta, które są wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Czy mogę zrobić to samo, aby zwiększyć CTR?
Odpowiedź: Jest to znana technika, której celem jest przyciągnięcie uwagi w SERPach. Jednakże należy zadać sobie pytanie, czy te znaki pomagają użytkownikom zrozumieć o czym jest witryna? Mamy tendencję, by sądzić, że nie.

Mit: Duże witryny są priorytetowo traktowane, jeśli chodzi o żądanie ponownego rozpatrzenia?
Odpowiedź: Nie. Rzeczywistość jest taka, że ​​duże strony internetowe często mają dobrze udokumentowane zgłoszenia, co zrobili i mają często dużo więcej siły roboczej w celu rozwiązania problemu. Dlatego większa organizacja może być powodem szybszego zgłoszenia o ponowne rozpatrzenie. Jeśli potrzebujesz pomocy w kwestii ponownego rozpatrzenia, można przejść na Forum Google dla webmasterów i tam poprosić o darmową poradę lub wynająć profesjonalnego eksperta SEO.

Mit: Nie linkowanie do innych stron internetowych (przekazujących PageRank czy nie), jest dobrą praktyką czy nie?
Odpowiedź: Zadaj sobie pytanie, czy masz zaufanie do źródeł, które nie cytują innych źródeł naukowych? Najprawdopodobniej nie. Zalecamy, aby linkować do zaufanych źródeł, które są powiązane tematycznie do treści witryny. Jeżeli nie jesteś pewien wiarygodności źródła, lub ktoś zapłacił za link, bądź jej treści tworzone są przez użytkowników i zawierają linki wychodzące, to śmiało zastosuj atrybut nofollow, aby pozostać po bezpiecznej stronie.

Mit: Bycie klientem Google AdWords pomaga w uzyskaniu lepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania?
Odpowiedź: Jedyna odpowiedź na to pytanie brzmi: Nie, nie i jeszcze raz nie! Jest to jeden z najstarszych mitów. Wyszukiwarka Google i inne produkty Google, takie jak np. Google AdWords, są całkowicie od siebie oddzielone. Ważne jest dla nich wszystkich, aby pozostać całkowicie niezależnymi. Zmiana budżetu AdWords nie będzie miała żadnego wpływu na pozycje strony w wyszukiwarce.

Źródło: http://www.stateofsearch.com/ex-googlers-seo-myths/

About these ads

One thought on “4 ex-Googlersów obala mity SEO

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s